Herfst 2011 naar Parijs

In de herfstvakantie met de kinderen naar Parijs gereden. Ik had een Campanile hotel in de buurt van de Place de la Bastille geregeld. De kamertjes waren klein maar de ligging bleek een schot in de roos. Maar ik moest wel mijn auto kwijt. Hij leek in eerste instantie niet in de parkeergarage te kunnen maar uiteindelijk ging ze kijken en bleek er toch een plekje te zijn. Pffff gelukkig, zie je auto maar kwijt te raken in die stad.

s Avonds nog gegeten in Cafe Bastille. Schrikbarend dure biertjes!

Cafe de Bastille. Menu staat op de spiegel

De volgende dag via de Place des Vosges, de Notre Dame naar de wijk Saint Germain des Prés. Daar ook naar de kerk Saint Sulpice omdat we een aantal lokaties uit het boek Da Vinci Code willen bekijken. Via de Jardin de Luxembourg en de Sorbonne naar het Pantheon. Daar de bol bekeken die het draaien van de aarde laat zien en in de kelders de zerken van beroemde Fransen bekeken.

Place des Vosges

Place des Vosges

Notre Dame

Notre Dame

Saint Sulpice. Koperen strip en obelisk

Saint Sulpice. Koperen strip en obelisk

Pantheon. Klok, door draaiing van de aarde verplaatst slinger tov de vloer vd kerk

Pantheon. Klok, door draaiing van de aarde verplaatst slinger tov de vloer vd kerk

De volgende morgen met de metro richting Boulevard Clichy. Uitgestapt op Pigalle en naar de Moulin Rouge gelopen. Daarna naar Eglise de la Trinité, Galerie Lafayette Hausmann en de Opera.

Moulin Rouge

Moulin Rouge

Galeries Lafayette

Galeries Lafayette

Bij de Place des Vendomes hebben we weer een Da Vinci Code locatie (Ritz hotel).

Place des Vendomes. Ritz Hotel

Place des Vendomes. Ritz Hotel

De entree van het Louvre is laag. Ik betaal een tientje en de kinderen zijn gratis. Natuurlijk de Mona Lisa bekeken en de Grande Galerie (DV Code) en de vleugel met de Hollandse Meesters.

Bij het Louvre

Bij het Louvre

Louvre. Mona Lisa

Louvre. Mona Lisa

Doorgeslenterd naar de Galerie Vivienne. Dit  is een van de weinige overgebleven oude winkelpassages in Parijs.

Galerie Vivienne

Galerie Vivienne

Toen zaten 2,5 dagen Parijs er al weer op. Ik had gehoopt dat mijn navigatiesysteem me weer aan de oostkant op de Peripherique zou brengen maar ik ging dwars door de stad richting Gare du Nord en de A1. Daar was de toegang tot de A1 dicht en moest ik het maar uitzoeken. Gelukkig schrijf ik dit thuis, dus het is toch goed gekomen.

Prachtige stad en we hadden goed weer. Alleen op de eerste avond een regenbuitje.

Geef een reactie

