GPS Garmin 60 CSx

Vrijdag een Garmin binnengekregen. Ik heb me het weekend gestort op de websites, de handboeken etc. Zondag nog een wandeling gelopen die ik eerst uitgezet had op de PC en overgezet had naar mijn GPS. Ging feilloos. ik ben niet verdwaald. Niet dat ik de weg niet kende maar ik vertrouwde bewust op het ding en heb geleerd hoe je zijn aanwijzingen moet interpreteren.
Vanavond geprobeerd om een route van www.bikely.com te downloaden als .gpx. Dit lukte niet omdat ik een xml bestand binnen kreeg. Weliswaar lijkt dit veel op een gpx bestand maar Mapsource slikt het niet. Ook de extensie wijzigen in gpx werd niet geslikt. ik ben niet de enige want het forum van Bikely staat vol met verzoeken om dit op te lossen.
 
Ik heb ook nog een 2GB kaartje in mijn iPaq gezet en TomTom 6 overgezet met de kaart van West Europa. Mijn Adapt 750 GPSmuis ziet meer satellieten als mijn Garmin 60CSx ontdekte ik. ze hebben beide een Sifstar III chipset. De antenne speelt klaarblijkelijk een belangrijke rol.
Geef een reactie

